Zware vermoeidheid en vaak ziek, goede bloeduitslag. Iemand enig idee wat het kan zijn?
Hoi,
Ik ben in de herfstvakantie flink ziek geweest. Overgeven en daarna zware vermoeidheid. Die vermoeidheid bleef maar, en ik werd tussendoor ook steeds erger verkouden. Ik ging naar de dokter en moest bloed laten testen, voor pfeiffer. Een dag later kreeg ik de uitslag. Geen pfeiffer. Een week later werd ik weer erg ziek. Misselijkheid en heel erg moe. Ik ging nog een keer naar de huisarts. Hij zegt dat het psychisch is en dat het waarschijnlijk aan school ligt. Ik zit nu in de 2e en haal erg goede cijfers. Ik hoef niet heel erg veel mijn best te doen dus ik denk niet dat dat het is.
Mijn moeder wilde naar een andere arts gaan, en kijken wat die zei. Hij wilde de bloeduitslag en die heeft hij dus gekregen. Hij zei dat er iets van een virus op te zien was en mijn suiker laag was ( ik was niet nuchter )
Ik ben nu ondertussen twee weken ziek thuis geweest door misselijkheid. Nu ben ik minder misselijk en ga ik sinds maandag halve dagen naar school. Nu ben ik vandaag zo vermoeid dat ik weer niet naar school kan.
Ik heb op dit moment last van vermoeidheid en duizeligheid.
Ik heb 1x bloed laten testen, waar niks uit kwam. 1x een hartfilmpje laten maken wat goed was. En mijn ontlasting wordt op dit moment onderzocht.
Heeft iemand toch enig idee wat het kan zijn?
Toegevoegd na 42 minuten:
De kinderarts zei dat mijn gewicht onder het gemiddelde zat. Het is niet zo dat ik dun ben ofzo, maar ik ben normaal. Ik ben 163 en weeg 45 kg. Wat ik ongeveer eet staat bij de reacties.
Vermoeidheid kan zoveel oorzaken hebben het zou ook kunnen dat het allemaal nog een nasleep is van je ziekte in de herfst vakantie.
- eet je gezond en voldoende en genoeg groente en fruit ?
- beweeg je elke dag minimaal een half uur en minstens twee keer in de week een uur intensief ?
- Zorg je dat je minimaal een-twee uur voor het slapengaan NIET meer achter een beeldscherm zit (tv, computer, telefoon)
- eet je niet meer dan eens in de week overmatig veel snoep of junkfood ?
- Drink je hoofdzakelijk andere dranken dan frisdrank en koffie ? Elke nee kan een oorzaak van chronische vermoeidheid zijn, en n combinatie kun je er bijna op wachten. Het is bijna een wonder dat er nog mensen zijn die wel gewoon lekker slapen ;)
Middag: 2 boterhammen met beleg. Water en af en toe een koekje.
Avond: Warme maaltijd, meestal met groente en vlees.
Tussendoor: 1 koekje of snoepje als ik die 's middags niet heb gegeten. Water, thee of ranja. En een stuk fruit, meestal mandarijnen, appel of aardbeijen. Ik hoop dat je er genoeg aan hebt ;) @latrogeen: uiteindelijk heeft hij mij ook naar de kinderarts doorgestuurd en daar zit ik nu tijdelijk bij. Nee die weet ik niet precies, misschien als je iets opnoemd dat ik het dan weet.
maar nogmaals, misselijkheid en duizeligheid vragen toch om verder onderzoek, zeker als je verder - zoals blijkt - behoorlijk gezond leeft ; zeker voor een puber ;)
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.