Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe gezond is een workout voor een 2 jarige?

Mijn neefje en zijn vrouw zijn bijde zeer actief in de sport wereld. Hij geeft fitness lessen. En zij ook. Tevens geeft zij ook paaldans lessen. Hun dochter van 2 doet nu al fanatiek mee. Ze doet de splagaat, rek en strekoefeningen, tenen aan raken enz. Hoe gezond is dit voor een 2 jarige? Mijn neefje kennende gaat hij hier heel ver in.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Kinderen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

Zolang het kond het ziet en ervaart als spel, dat het mag en kan is er niets aan de hand. Zodra het kind onder druk komt dat het moet en lichtelijk gedwongen wordt, dan zou je kunnen spreken van Psychologisch geweld waar het kind op latere leeftijd problemen aan over kan houden. Het fysieke zal geen probleem geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

als het 2 jarige kind vrijwillig mee doet is er geen probleem, het na-äpen van de ouders is niet vreemd.
een spagaat voor een 2 jarige is niks, ze zijn nog zo flexibel, tenen aanraken is ook simpel

dit is niet ongezond, maar het nadoen van wat een kind ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang het kind binnen zijn normale grenzen met plezier meedoe, aan voor een kind normale bewegingen (!!!) kan het zo snel geen kwaad. Toch zijn er bewegingen en oefeningen die onder andere heupschade kunnen veroorzaken. De botten en gewrichten van een kind zijn elastisch. Die herhaaldelijk onder rek en trekkrachten te zetten is beslist niet goed. Afwijkingen aan de groei, en gewrichtsbeschadigingen zijn denkbaar. Ik vind dat je een kind geen oefeningen moet laten doen die voor volwassenen bedoeld zijn, en al helemaal niet moet laten doen wat een kind uit zichzelf ook niet gedaan zou hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing