Is het onverantwoord om niet naar de dokter te gaan met een ziek kindje?
Lees aub zeker deze uitleg;
Mijn zoontje is 18 maanden. Het is een sterk en stevig mannetje dat het op elk gebied heel goed doet.
Enkel zijn we sinds eind januari wat aan het sukkelen met verkoudheden. Ik weet dat dit perfect normaal is, zeker met kleine kindjes want ze besmetten elkaar snel en hebben ook nog niet zo'n sterk afweersysteem... vorige maand heeft hij een antibiotica-kuur gekregen tegen een bronchitis (terwijl ik altijd lees dat antibiotica niet werkt tegen zo'n dingen) en kreeg hij daar een allergische reactie op (gevaarlijk!). Moest onmiddelijk stoppen en opnieuw beginnen met een nieuwe kuur andere antibiotica. Resultaat; kindje eigenlijk zieker van de antibiotica dan van de bronchitia.
Heb de indruk dat onze huisarts VEEL te snel antibiotica voorschrijft... eigenlijk meteen bij het minste snotje.
Dus nu zijn we opnieuw flink verkouden (ik ook), grieperig. Maar ik heb beslist om deze keer niet naar de dokter te bellen. Ik ben het gewoon moe dat alles "opgelost" wordt met antibiotica terwijl ik overal lees dat het geen zin heeft. Ik hou hem natuurlijk heel goed in de gaten, heeft geen koorts enzo. Wil absoluut het allerbeste voor mijn zoon... maar misschien kan iemand mij hier vertellen wat hun ervaringen ermee zijn?
Verder verzorg ik hem natuurlijk wel met neusspoelen, eucalyptus verdampen en een ui naast z'n bed.
Toegevoegd na 5 minuten:
Nog als extra: Momenteel zijn z'n 2 eerste kiezen op komst en daar heeft hij erg veel last van. Misschien ook een oorzaak?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.