Kindje van 2 kan niet goed eten en krijgt sondevoeding, iemand ervaring hiermee?
Mijn achterneefje van 2 die te vroeg is geboren is had bij de geboorte nog geen zuigreflex en kreeg voeding via een slangetje.
Inmiddels heeft hij operatief een sonde gekregen en het zuigreflex is er nooit geweest (voorheen had een losse sonde).
Hij kan wel slikken en krijgt ook wel voeding via de mond maar negen van de 10 keer wordt dit altijd uitgespuugd.
De zin in eten kent hij niet en hij lijkt er ook niet van te genieten.
Mijn neefje heeft een grote achterstand in zijn ontwikkeling zoals het nog niet kunnen lopen, woordjes roepen en is ook erg mager en wankel maar wel in lengte redelijk 'normaal'.
Hij is continue in behandeling of onder controle en er wordt gezegd dat er geestelijk niks mis is en hij de achterstand waarschijnlijk nog wel kan in halen.
Heeft iemand hier ervaring mee en kan hij alsnog een zuigreflex ontwikkelen?
Kortom hoe kan dit allemaal?
Toegevoegd na 7 minuten:
Er was ook iemand die dacht dat het tussen zijn oren zat dus het niet willen eten.
Zijn moeder probeert ook afwisselende voeding via zijn mond te geven om zijn smaak te prikkelen wat soms even goed gaat maar dan vervalt hij weer terug.
Toegevoegd na 10 minuten:
En het uitspugen gaat dmv braken maar ook gewoon weigeren of uitspugen.
Toegevoegd na 12 minuten:
En voeding via de mond gaat via een lepeltje want zuigen via een flesje kan hij dus niet.
Ik denk dat de moeder alles doet wat mogelijk is.
Moeilijk hoor, succes met de kleine man.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.