Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

mijn zoon poept groen. kan dit kwaad en hoe komt het?

hij had vanavond in zijn luier groene poep zitten. ik wil weten hoe dit komt en of het kwaad kan?

Toegevoegd na 1 dag:
mijn zoon is twee en half

Toegevoegd na 1 dag:
hij heeft trouwens geen spinazie gegeten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Kinderen
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

mijn zoontje heeft het ook gehad. dit kwam toen ik wisselde van voeding (nestle naar nutrilon) het stinkt behoorlijk maar gaat vanzelf over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoe oud is hij? Als hij een paar weken of jonger is, kan het het gevolg zijn van krampjes. Ook kan het dan zijn dat hij te weinig voedingsstoffen binnen heeft gekregen (bij borstvoeding).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een baby is de spijsvertering nog niet optimaal , vindt men veel onverteerde voedingsstoffen terug in de ontlasting. Wanneer de baby spinazie eet, ziet de ontlasting groen. Eet hij tomaten, dan ziet de ontlasting rood. Dit is een normaal verschijnsel. bij een ouder persoon en de ontlasting is groen komt dit door een teveel aan gal en ee nte lange verblijfduur in de darm, bij dit verschijnsel zou ik even de huisart bellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoals eerder aangegeven komt het vaker voor dat baby's groen poepen,maar ik vraag me af of je borstvoeding geeft want als jij dan spinazie gegeten hebt en je baby drinkt zijn moedermelk,dan is zijn poep ook groen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing