Waarom is er zoveel weerstand tegen kernenergie?
Kernenergie is volgens mij best veilig, maar we worden naar mijn mening bang gemaakt en dom gehouden.
Toen de eerste auto ging rijden moest er iemand vooruitlopen met een rode vlag, de eerste treinen zouden ervoor zorgen dat de koeien geen melk meer gaven, de snelheid was funest voor de mens enzovoort, maar de koeien grazen langs de spoorbaan, we rijden allemaal auto en de snelheid hebben we geen enkel probleem mee, maar de viezigheid die kolen- en gascentrales produceren nemen we (nagenoeg allemaal) voor lief.
Het staat vast dat kernenergie afval genereert, maar dit afval KAN je geconcentreerd en veilig opslaan, zeker in een land als Nederland, en naar mijn mening wordt hier zeker een oplossing voor gevonden als de geleerden maar tijd en geld krijgen voor voldoende onderzoek is mijn mening.
Zijn de oliemaatschappijen en de figuren die "het milieu" zo hoog in het vaandel hebben zo sterk dat zij dit kunnen frustreren?
Hou me ten goede, het milieu gaat mij ook aan het hart, maar waarom probeert men niet naar elkaar te luisteren?
Zo kan ik nog wel even doorgaan over de spaarlamp, de windmolens enz.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.