Hoe werkt een stoompers-machine in een kleding-wasserette?
ben een beetje in paniek, ben net terug van een geweldige surf-vakantie in Marokko, maar heb daar mijn kleding laten reinigen bij een wasserette. Nu viel me op dat de stoom-persmachine redelijk oud was en ik heb begrepen dat in oude strijkijzers asbest in zit? Nu ben ik in paniek dat de vezels in mijn kleding zitten. Of werkt dat anders bij een stoom-pers-strijkijzer? De kleding wordt onder een plaat geperst met stoom. Wie o wie kan mij helpen, ik heb de neiging om al mijn nieuwe kleren weg te gooien :( Zit helemaal in de rats. Mijn vriend zegt dat het alleen stoom is en dat ik me niet druk moet maken, heb liever een reactie van iemand die er verstand van heeft zodat ik dit achter me kan laten
De kleding wordt door stoom gereinigd. Wanneer je in paniek raakt van het woord asbest en wanneer je nieuwe kleding wilt weggooien, dan lijkt het op een paniekstoornis.
Ga eens praten met de huisarts hierover.
Het enige antwoord dat je accepteert als goed is de bevestiging dat er asbest inzit en je de kleren moet weggooien want dat zal de enige zijn die jij als iemand met verstand erkent
Net zoals Erna55 al adviseerde ga met je huisarts praten want het ingebeelde asbest is niet je probleem maar je angst ervoor en daar moet je echt wat mee doen.
Ik ga wat aan me angst doen, want hier schrik ik nogal van dat ik zo heftig kan reageren op asbest
Je weet zelf al dat je angst buiten proportie is.
Je laat je niet geruststellen.
Ik kan je adviseren om naar de huisarts te gaan en te vertellen hoe enorm paniekerig je bent voor asbest. Heb je soms ook last van smetvrees ?
Je kleding op vakantie laten reinigen en ook nieuwe kleding weg willen gooien, dit lijkt op smetvrees.
Maar nu raak ik gewoon in de rats omdat ik de neiging heb om al mijn kleren weg te gooien. Dat is een kapitaal. Zucht....
Ten tweede, er komt waarschijnlijk alleen maar stoom uit.. en asbest zal wel hechtgebonden zijn binnenin... Dat komt denk ik niet zomaar vrij (ALS het er überhaupt inzit)
Bedankt allemaal
Ik hoop dat iemand me alsnog even een toelichting wilt geven. Hoef geen geruststelling te zijn. Maar gewoon een reeel antwoord. Voor jullie is het misschien aanstellerij.. voor mij is het wel de dag kunnen doorstaan en wat behandeling betreft.. daar ben ik al voor in behandeling.
Nogmaals je angst is je probleem niet de asbest die je misschien ooit eens ergens tegen kunt komen.
Je hebt een lichte vorm van smetvrees waar je voor behandeld wordt.
Bespreek je angst ook met je hulpverlener. Het is niet ongebruikelijk dat de ene angst overgaat in een andere.
Je smetvrees gaat al beter, maar je asbestfobie steekt nu de kop op.
Dus: bespreek het met je hulpverlener.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.