Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zouden organisaties iets kunnen doen aan die 'plastic soep' in de zee of is dat onmogelijk?

(Met de 'plastic soep' bedoel ik die enorme brij afval die in het water drijft).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Milieu
961
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedoel je door hem op te ruimen of door te zorgen dat het niet meer wordt?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, ik dacht eigenlijk aan allebei, maar vooral door het op te ruimen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik ervan begrepen heb, zou een deel misschien eruit gevist kunnen worden, maar het overgrote deel zijn minuscule deeltjes plastic, die je eruit zou moeten filteren met een superfijne zeef. En de omvang van die 2 eilanden van plastic zijn dusdanig, dat dit een miljarden-kwestie is.
Geen enkel land voelt zich ervoor verantwoordelijk, dus wie moet dit gaan doen?

En als je ziet hoe de grachten in Amsterdam er op zondagmorgen uitzien, laat stáán na Koninginnedag of een andere happening, dan zit er bijna geen mens met z'n niet meer gewenste lege pet-flesje.....Het interesseert blijkbaar maar een enkele bewusteling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vreselijk inderdaad, al die troep in het water En dan hebben we het nog niet eens over hoe smerig het water in bepaalde delen van Azië is.. Waarom wordt alles maar in zee gegooid? Ik kan er met mijn hoofd niet bij.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding