Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom hondenbelasting als je de poep van je hond moet opruimen?

Iedereen betaald al een flink bedrag aan honden belasting, waarom doet een gemeente dan daarnaast ook nog moeilijk om de poep van de hond. Zit dat niet eigenlijk bij de hondenbelasting in?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Milieu
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Het beste antwoord

De hondenbelasting wordt niet gebruikt om hondenpoep te voorkomen of op te ruimen. Het is een belasting die naar de algemene middelen gaat. Dus ze kunnen er ook gewoon een mooie nieuwe rotonde voor aanleggen ofzo.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://financieel.infonu.nl/belasting/61130-hondenbelasting-hoe-werkt-het.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Omdat het een belasting is waar de gemeente niets voor hoeft te doen, ze mogen hem heffen maar er zitten geen voorwaarden aan. Maar goed je kan ook weer niet verwachten dat een gemeente overal hondenpoep opruimt omdat zoiets niet realistisch haalbaar is. Zit ook een stukje fatsoen in. Maar ben het met je eens dat uitlaatplekken ed schoon dienen te worden gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je betaald ook vuilnisophaalrecht, dat geeft je nog geen toestemming op je vuilniszak uit het raam te gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze hebben in de gemeente Ten Boer daar een goede oplossing voor gevonden. Het Groningse dorp Thesinge (gemeente Ten Boer) lijkt een oplossing te hebben gevonden voor het probleem van hondenpoep. Hondenbezitters die de uitwerpselen van hun hond zelf opruimen, krijgen na een jaar de hondenbelasting terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het gaat hier natuurlijk om een stuk fatsoen, waarom moet iemand anders betalen omdat jij een hond hebt? Waar denk je dat die hondenuitlaatplaatsen en prullenbakken van betaald moeten worden? Dat hoef ik toch niet te doen als ik geen dieren heb? Bij een hond of een ander dier hoort ook een stuk verantwoording, die jezelf draagt door belasting te betalen en een ander niet met je dier tot last te zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hondenbelasting moet je gewoon niet betalen zolang er ook geen katten- konijnen- cavia- koeien- aquiumvissen- ets etc belasting bestaat. Pakkans is gering. Maximale naheffing is 3 jaar. Loont bijna altijd dus.
Anders gewoon vol blijven dat de hond bij je logeert. Is na kijk en luistergeld en vensterbelastiing, de meest belachelijke die we ooit hebben gehad in nederland
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hondenbelasting is een verkapte vorm van diefstal in mijn ogen. Kattenbelasting bestaat toch ook niet ?

(Oeps, ik moet ambtenaren niet op een idee brengen natuurlijk.)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ik uit mijn raam kijk, zie ik een hondenuitlaatplek. Op vijf minuten lopen een hondenspeelweide. En nog één. En extra vuilnisbakken waar je dat zakje poep kwijt kan.

Ja dus, de gemeente besteedt nog steeds geld aan voorzieningen voor honden, ook als de eigenaars niet te asociaal zijn om de poep op te ruimen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het is gewoon nog een vorm om de kas te spekken van de overheid, als je er over nadenkt betaal je gewoon meer dan 71 % van wat je verdient aan de overheid. stel je verdient meer dan 50 000 euro per jaar betaal je daar al 52 % belasting over als je dit geld dan uitgeeft in een winkel komt daar nog 19 % btw bij zonder dat de overheid daar maar iets voor hoeft te doen 52 en 19 is 71 % en dan komen er nog eens van dit soort extra toeslagen als honden belasting bij...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de gemeenst waar ik woon hoef je geen honden belasting te betalen, maar hier zal het geld wat nodig is wel weer uit andere belastingen worden gehaald.
Gemeente belastingen komen in een grote pot waar men vanalles uit betaald.

De hond is dus gewoon een melkkoe :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb geen hond, maar als ik er een had kreeg niemand mij zo gek om met een poepzakje en -schepje te gaan lopen. Voor de gemeente is hondenbelasting pure winst, als ze die zo graag willen hebben doen ze er ook maar wat voor en dan ruimen ze maar lekker zelf de stront op.
Worden ze dan vorstelijk voor betaald, zou ik zeggen.
Overigens heb ik in het verleden wel honden gehad, en nooit één cent aan hondenbelasting betaald.

Toegevoegd na 34 minuten:
Ik zorgde er wel altijd voor dat mijn hond nooit zijn presentje zomaar op de stoep, op speelveldjes of in iemands voortuin neerlegde. Hij poepte altijd tussen de bosjes waar niemand er last van had.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing