Is dit een ijzer meteoriet?
zwaar en dik stuk ijzer met scherpe randen, heeft een heldere toon als je er met een hamer op slaat en het metaal is makkelijk plat te slaan. 2673 gram en 18 cm lang.
Wat Ozewiezewoze probeert te zeggen is wanneer er een object met 150.000km/u onze kant op komt zetten is er een dingetje met wrijving in onze atmosfeer, dat levert enorme hitte op, en dat maakt het object kneedbaar op zulk een wijze dat het de vorm probeert aan te nemen van de minste weerstand, en dat is bol-vorming, zo'n plakkaat die jij in je handen hebt is niet door wrijving-hitte gevormd.
Je komt een beetje over alsof je er zelf van overtuigd bent dat het een meteoriet is en als gevolg daarvan wat last hebt van tunnelvisie. In zijn algemeenheid is de kan sowieso heeeel klein dat je een meteoriet vindt. In de afgelopen twee eeuwen zijn in ons land maar 6 meteorieten geborgen. En dan heb jij daar ook nog eens een joekel van een ding op de foto staan.
Daarnaast missen veel van de klassieke uiterlijke kenmerken. Sterker nog: de vorm is onwaarschijnlijk. Ik denk niet dat je een meteoriet hebt.
Maar ik kan dat slechts baseren op een enkele foto. Wil je zekerheid neem dan de suggestie van Bordensteker aan, volg zijn flowchart en als je er echt van overtuigd bent: meld het bij het meteorieten meldpunt ! Als je gelijk hebt zullen we vast een mooie foto in de krant bewonderen en dan zal ik hier op deze plek bekennen dat ik het bij het verkeerde eind had om je vervolgens van harte te feliciteren !
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.