Hoe bepaal ik de steel lengte van een mestvork voor een kind?

Mijn dochtertje van 4 wil graag meehelpen met stal uitmesten. Ik heb een minimestvork voor haar gekocht en daar zit een losse steel bij. Die steel is veel te lang, maar die kan ik prima inkorten.

Wat is nu een goede lengte? Hoe bereken ik dat?

De steel inclusief handvat is 115cm
De vork is 27cm gemeten vanaf het stuk waar de steel in de vork zit, dus samen is de lengte. 142cm.

Mijn dochtertje is 105cm.

Picture for question

Antwoorden (1)

Ik zou het als volgt bepalen.
Neem de riek die je zelf lekker in de hand vindt liggen, en meet hoe lang die is. Inclusief de tanden. Bepaal vervolgens hoeveel % van je lichaamslengte dat is, en gebruik datzelfde % voor de riek van je dochter. Plus 5 cm, anders is-tie volgend jaar al te kort voor haar.
8 uur geleden