Is er een onderzoek gedaan naar het dierenwelzijn van 'koloniekippen?'
De meeste legkippen in Nederland zitten anno 2017 in scharrelschuren. Veel boeren vinden het ongehoord dat bepaalde kooihuisvesting, bijv. koloniehuisvesting, bij kippen niet meer mag. Ik heb me er eens in verdiept, maar als ik naar kippen kijk die in koloniehuisvesting zitten, word ik daar niet bepaald vrolijk van... Daarom vroeg ik me af: bestaat er een (objectief) rapport waarin een onderzoek staat naar het welzijn van legkippen in koloniehuisvesting?
Bedenk eens dat een ei eigenlijk een onbevrucht is die het lichaam verlaat. Normaal noemen we dit menstruatie. Bedenk eens dat iemand 300 dagen per jaar menstrueert omdat die gemanipuleerd is. Geen enkel dier of mens hoort dit te doen. Je hebt je normale cyclus maar van de industriekippen wordt de voortplanting, geboorte en dood bepaald. Hun systeem wordt gemanipuleerd om enorm meer eieren te leggen. Zoals Rieneke1 zei krijgen ze ontstekingen en dergelijke. Google maar eens voor de grap op manieren om kippen te boosten voor meer eieren. Dan wil je niet eens weten wat er gebeurt met het vlees van de kippen die er niet goed meer uitzien en toch geslacht gaan worden t.o.v. de kippen die er wel verkoopbaar uitzien. Meer info:
http://freefromharm.org/animalagriculture/chicken-facts-industry-doesnt-want-know/
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.