Kan ik mijn lepelplant nog redden?

Ik heb vorige week een mooie lepelplant gekregen. De aarde was toen al tamelijk vochtig. Inmiddels. hangt de plant helemaal slap. Het lijkt ook wel of de aarde nog vochtiger is dan toen ik de plant kreeg maar ik heb hem zelf geen water meer gegeven.

13 uur geleden
in: Flora
Ritsuka
13 uur geleden
Wat voor pot staat de plant in? Kan het water er aan de onderkant uit?
Pieterke
12 uur geleden
De plant staat in een plastic pot met gaatjes onderin.
ronron1212
8 uur geleden
https://www.123planten.nl/verzorging/tips-spathiphyllum#
KleinDuimpje
7 uur geleden
Het zou heel goed wortelrot kunnen zijn.
Als de plant te nat is geweest, kan het makkelijker ontstaan.
De slappe bladeren en de grond die continu vochtig aanvoelt, zijn wel kenmerken van wortelrot.
Als je de plant voorzichtig uit de pot haalt, kun je de wortels inspecteren.
Ruikt de aarde ook muf? https://www.pokon.nl/tips/wortelrot--zo-herken-en-voorkom-je-het/
Pieterke
5 uur geleden
De aarde ruikt enorm vies maar niet echt muf.
Bedankt voor alle reacties.
Pieterke
5 uur geleden
De dunne wortels voelen nog tamelijk stevig aan.

Geef als eerste antwoord