Hoe ontstaat deze vorm boomtak?

Picture for question
9 uur geleden
in: Flora
ronron1212
9 uur geleden
Dat is niet een tak
HeerVoldemort
2 uur geleden
Wat zou het volgens jou dan moeten zijn Ronron?

Antwoorden (1)

Bekend was ik er nog niet mee. Maar door te googelen op de afbeelding kon ik vinden dat het (vermoedelijk) een Twentse goa wandelstok betreft. Die draaien heeft de ervoor gebruikte tak verkregen doordat een sterke kamperfoeliestengel deze heeft omsnoerd.
Amadea
9 uur geleden
Inekez1
8 uur geleden
Bijna goed. Bij deze tak is het precies andersom. Een Twentse goastok is in de basis een rechte tak waarvan de buitenkant geribbeld is doordat er een andere plant (bijvoorbeeld kamperfoelie) omheen gedraaid heeft gezeten. De stok in deze vraag is gemaakt van een tak die zelf ergens omheen is gedraaid. Het is dan ook geen Twentse goastok.