Wanneer ben je detentie ongeschikt?(sorry vorige vraag heb ik per ongeluk gesloten)
Een vriend van mij was door de strafrechter veroordeeld tot het volgen van therapie, omdat destijds bleek uit psy.onderzoek detentie geen goede oplossing zou zijn.De rechter heeft dat oordeel gevolgd.Nu had hij een schadevergoeding opgelegd gekregen die hij niet kon betalen, dan volgt vervangendehechtenis.Maar bij hem is aangetoond dat hij trekken van borderline heeft, anti-sociaalheids ,posttraumatischestress,persoonlijkheidsstoornis.Hij had therapie, maar dat is afegbroken, omdat de forensiche psygoloog het nodig achtte om intensievere therapie te volgen;dagbehandeling. Omdat de problemen nog op de voorgrond spelen.Hij is daar nu aangemeld, en kan in therpie.De reclassering heeft ook een brief aan het CJIB gestuurd waarin ze vragen tot een redelijk betalingsovereenkomst te komen omdat behandeling noodzakkelijk is.Ze verwezen naar eerdere rapporten van de reclassering en het rapport van de for.psyg.Maar het CJIB kent geen pardon.Ik maak mij erge zorgen om hem, omdat er is aangetoond dat detentie veel schade aan kan richten.En het om een periode gaat van 350 dagen.Ook heeft hij een verklaring van het UWV waarin staat dat hij volledig is afgekeurd.Hij krijgt nu een wajong uitkering hun hebben vermeld, dat het belangrijk is dat hij therapie volgt.Ik vraag me af zou hij kans hebben op detentie ongeschiktheids verklaring?En hoe kan hij dat indienen/aanvragen?Of is er een mogelijkheid dat iemand weet voor een jaar electronisch toezicht krijgt door middel van een enkelband
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.