Hoe zit het met dat smartengeld?
Een kennis van mij heeft toen hij aan zijn scooter zat te sleutelen een ongeluk gehad en nu is hij wijsvinger van zijn rechterhand kwijt. Het sleutelen aan zijn scooter was een privézaak en deed hij dus ook voor privéredenen.
hij loopt stage bij een monteur bedrijf en heeft hier ook een contract. hij moet nu dus verminkt gaan door het leven en hij heeft zijn vingers dus ook echt nodig bij zijn beroep.
hoe zit dat nu met het dat smartengeld? heeft hij hier recht op of kan hij via een andere manier nog een voordeel halen uit deze situatie??
Gr. Chris
Toegevoegd na 49 minuten:
ik las hier wat interessants:
BEEN- EN VOETLETSEL
teenbreuk
jongen, 10 jaar
1.906 euro
Tijdens het spelen op een niet conform de regels afgesloten bouwterrein, heeft hij een stuk beton op zijn rechter voet gekregen. Hierdoor is de grote teen van zijn rechter voet gebroken. De breuk is niet goed genezen, de groeischijf heeft zich niet goed hersteld, waardoor deze korter en breder is gebleven dan die van de andere voet (verschil is 1,5 cm). De teen is stijf gebleven en er is een pseudo-arthrose blijven bestaan. Geen belemmeringen bij sport of op school. Wel levenslange ontsiering van de voet.
Rechtbank Zutphen, 6 september 2001
bron: http://www.smartengeld.nl/hoeveel.htm
Ik weet niet precies wat hij deed met die scooter, maar als hij kan aantonen dat het ongeluk gebeurde door een fabricage fout. dan is het indirect hun schuld? of werkt dat niet zo. beetje dezelfde situatie als hierboven denk ik
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.