Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kun je aangifte doen tegen een 15-jarige die illegaal rondrijdt op een scooter?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Ja, je kan een aangifte doen bij de politie. Die gaat dan kijken of het waar is en of je bewijs hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Maar bedenk even waarom je het doet en of je het anoniem wilt doen of met je naam en toenaam. Dit laatste wordt bij de 'tegenpartij' ook bekend. Zorg ook voor bewijs, dat wil wel eens helpen.

Overigens is de kans groot dat men je bij het buro direct naar huis stuurt. Als je geen bewijst hebt en er geen schade of onrust wordt veroorzaakt kan ik me voorstellen dat politie betere dingen heeft te doen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt in elk geval de politie bellen via het 0900-8844-nummer en melden dat het gebeurt, en waar (misschien met tijden waarop ie het doet). Als het goed is komen ze dan kijken, en als ze hem betrappen heeft ie een flink probleem.
Aangifte kun je doen als jij er zelf last van hebt, bijvoorbeeld als ie jou bijna aanrijdt of op jouw terrein rondrijdt. Anders is een melding (telefonisch) wel voldoende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou zeggen aak een foto als bewijs. Met duidelijk zijn gezicht.

Ik zou alleen niet weten waarom je dat zou doen bij je buurjongen. Gebeurt wel annoniem. Maar stel dat het uitlekt.
Je heb gelijk hoor het is gevaarlijk. Maar het is zijn pakkie an.
Om de relatie niet dusdanig te verstoren zou ik jullie moederes eerst laten praten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hele buurt is er tegen, maar niemand is er zo van om aangifte te doen. Ik ben aan het leren voor school, en kan me hierdoor niet bepaald concentreren als hij om het kwartier heen en weer zit te brommen met z'n scooter.
Mijn moeder heeft niet echt een goede relatie met m'n buurvrouw, bij m'n buurvrouw, laten we zeggen de hele familie daar, gaat het het ene oor in en het andere uit. Oftewel, ze luisteren totaal niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat een foto maken en aangifte doen.
Succes
je kunt de politie bellen, als je de buurjongen weer op de scooter ziet rijden. Als de politie hem vervolgens betrapt, dan zal er een bekeuring worden uitgeschreven.

Als de jongen vaker wordt betrapt, dan kan bij de derde keer zelfs de scooter in beslag worden genomen.

In sommige politieregio's hebben ze speciale meldlijnen voor asociaal rijgedrag. Je moet even navragen, of ze in jouw regio ook zo'n meldlijn hebben, maar daar kan je, als je wilt anoniem, gegevens doorgeven van de jongen, de scooter, de tijdstippen dat hij vaak aan het rijden is en de locatie. Een speciaal verkeersteam kan dan even aandacht aan hem besteden.

Dit melden bij de politie moet je trouwens niet opvatten als het naaien van je buurjongen, maar als het behoeden van je buurjongen voor grote problemen. Als je buurjongen nu een ongeluk veroorzaakt, zal de verzekeringsmaatschappij wel uitkeren aan de tegenpartij, maar vervolgens alle gemaakte kosten verhalen op hem. Dit kan tot rampzalige gevolgen leiden.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
http://www.goeievraag.nl/vraag/15-jarige-scooter-rijden.81584

Je begon met deze vraag, dat geeft al te denken.
De persoon die op die scooter rijdt leest dit ook.

Als hij ziet dat jij een foto van hem maakt dan is voor hem
1 plus 1 is 2 als oom agent hem in de kraag vat.

Weet jij 100 procent zeker dat hij 15 jaar is?
Anders ga je af als een gieter en trek jij uiteindelijk aan het kortste eind.

Jij bent toch niet afgewezen door hem?
Ik zou GEEN aangifte doen ivm escalatie.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kun je GEEN aangifte doen wanneer er een verkeersovertreding plaatsvindt, doch alleen van enig ander strafbaar feit waarvan jij zelf het slachtoffer bent.
Heb je er last van dat iemand zich illegaal op de weg bevindt?
En voel je je daarbij slachtoffer?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding