Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wie moet Hepatitis B vaccinatie betalen in geval van ongelukje als tandartsassistente?

Hallo iedereen, ik ben sinds +- 3 maanden tandarts assistente, nu heb ik mezelf laatst perongeluk geprikt met een gebruikte naald. Ik heb dit gemeld en prikpunt heeft mij nu de 1e van de 3 hepatitis B vaccinaties gegeven.

Mijn probleem is nu mijn werkgever heeft aangegeven de andere 2 vaccinaties niet te willen regelen/vergoeden. Ik kan helaas online niet veel vinden over mijn rechten. wel heb ik gevonden dat het verplicht is als werkgever dit te regelen, maar of dit ook voor mij geld kan ik er niet uit halen.

Als ze dit wel verplicht zijn bij welke instantie kan ik dit melden zodat dit wel geregeld wordt?

Alvast bedankt voor de reacties!

Pieterke
4 uur geleden
Ik zou niet te moeilijk gaan doen tegen je werkgever als je tenminste deze baan wilt houden. Dat lijkt me voor het onderlinge kontakt beter. Zelf betalen dus.
Thecis
3 uur geleden
@Pieterke
Pardon??? Niet zo moeilijk doen als je je baan wil houden? Dit betreft een prikaccidenten. Een volledige Hep B vaccinatie is het minste wat een werkge er kan doen.
AnnBoo8146
3 uur geleden
Ik zou je adviseren contact op te nemen met de arbodienst. Mogelijk kunnen zij jou adviseren over wat je rechten zijn en wat je het beste kunt doen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (1)

Jouw werkgever is inderdaad verplicht om de vaccinaties te vergoeden.
Spreek jouw werkgever nogmaals hierover aan. Wil hij/zij wederom niet meewerken, zeg dan dat je contact opneemt met de Arbodienst.

Eigenlijk vind ik het vreemd dat er niet vooraf gepraat is over deze vaccinaties.
Jij werkt aan de stoel van de patiënt (niet alleen administratief anders prik je je niet).
Als je aan de stoel werkt, kun je risicoloper zijn, maar ook risicovormer voor patiënten.
Dat wil niemand toch.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 18 december 2024 20:36: bron
2 uur geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: