Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten automobilisten die willen parkeren weten wanneer het koopzondag is?

Vandaag kwam ik in Hoorn een verkeersbord tegen die een parkeerbeperking aangaf. Die beperking was o.a. geldig op koopzondagen, dus niet op overige zondagen. Moet de gemeente Hoorn niet duidelijker zijn naar automobilisten? Er zouden ook data genoemd kunnen worden wanneer de koopzondagen zijn.

Picture for question
8 uur geleden
in: Wetgeving
176
Amadea
6 uur geleden
In de Hoornse binnenstad is het officieel de laatste zondag van de maand koopzondag. Dat is toch vrij eenvoudig te onthouden? Kom je op een andere dan de laatste zondag van de maand naar Hoorn dan kun je gratis in het centrum parkeren.
Inekez1
6 uur geleden
Die data kunnen elk jaar wisselen. Zelfs 'laatste zondag van de maand' kent elk jaar wel een keer een uitzondering of extra koopzondag. De gemeente gaat natuurlijk niet elk jaar alle borden aanpassen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

De gemeente is duidelijk genoeg. Jij als automobilist moet je er van gewissen of het koopzondag is of niet. Met de smartphones van tegenwoordig gaat dat heel gemakkelijk.
(Lees meer...)
jc54
6 uur geleden
Huje
20 minuten geleden
In de auto de telefoon gebruiken mag niet. Op de weg stilstaan om op de telefoon te kijken lijkt mij niet de bedoeling. En parkeren om op de telefoon te kijken mag niet als het koopzondag is. Ik vind dat er data bij moet staan. Een automobilist mag niet "aangemoedigd" worden om te googlelen...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding