Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je een boete krijgen als je een video op YouTube zet met een auteursrechtschending?

Alls je een anoniem Gmail account gebruikt dan dan weten ze niet van wie dat YouTube kanaal is en het lijkt mij dat het bedrijf achter YouTube een Google niet jouw locaties en ip-adressen mag delen

Picture for question
2 maanden geleden
in: Wetgeving
1.1K
LeonardN
2 maanden geleden
Ik zal niet zeggen dat boetes of vervolging nooit voorkomt, maar Youtube werkt meer op basis van verwijdering of ze sluizen het verdiende geld op de reclame door naar rechthebbende.
poppetje54321
2 maanden geleden
Een boete krijg je niet, los van het feit of je ip adres bekend of niet-bekend (b.v.VPN) is. Als jij een video op je kanaal wilt zetten, gaat het tegenwoordig eerst door een soort "gehaktmolen". Is er niks aan de hand wordt het gewoon gepubliceerd. Is er wel wat a.d. hand wordt het gewoon geweigerd. Einde verhaal. In het ergste geval krijg je een copyright claim (achteraf) maar heeft vaak geen consequeneties (althans de eerste).
LeonardN
2 maanden geleden
Maar wat is nu het exacte verhaal?
Heb je een nummer van "de Pietenclub" gebruikt zonder hen te vragen naar de rechten?
Daarna heeft de Pieten club Youtube er op attent gemaakt dat jij hun nummer gebruikt, en heeft Youtube de video verwijderd?!
Daarnaast heeft de Pietenclub nog een bericht gestuurd met de uitleg van het hoe en waarom. Wat is er nog niet duidelijk?
Zie je goed dat de pietenclub niet stelt dat ze achter je aan gaan voor een boete of vervolging, maar dat ze enkel uitleggen dat dat een mogelijkheid is?!
TurfGraver
2 maanden geleden
Lijkt mij ook meer een reactie op een door jou eerder gestuurd mail.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding