Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ben ik strafbaar als ik bijvoorbeeld mijn geschorste zoon meeneem op vakantie?

ik ben het niet van plan ik heb zelf geen kinderen ik was nieuwsgierig. aangezien een vriend van mij een pestkop aangevallen had. en hij daarvoor geschorst is geweest. ik zei tegen hem als ik je vader was gingen we lekker op vakantie mooi de pestkoppen jaloers maken. ps vaak krijg je dan verplicht huiswerk mee maar dat zou je toch ook bijvoorbeeld gewoon in Disneyland kunnen maken?

6 maanden geleden
in: Wetgeving
3.1K
ronron1212
6 maanden geleden
Kinderen van school houden als ze naar les moeten is verboden.
yorick70sgreak
6 maanden geleden
ronron1212 maar een geschorste leerling is niet welkom op school.
TurfGraver
6 maanden geleden
Bij schorsing ben je niet vrij.
Kan zelfs zo zijn dat na schooltijd je op school moet verschijnen .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Dat zal niet mogen.
Als een kind is geschorst van school, betekent dit niet dat hij/zij vrij is van school. Het kind mag dan niet op de normale manier de lessen volgen, maar de school is wel verplicht om het kind onderwijs te geven. Dat kan inderdaad door extra huiswerk, maar mogelijk biedt de school dit onderwijs op een andere manier aan. De school maakt met de ouders en/of het kind afspraken hierover.
Aangezien het kind tijdens de schorsing niet vrij is van school, gelden dezelfde regels over vakantie, als wanneer het niet is geschorst. En dan is de regel, dat je een kind niet buiten de schoolvakanties mee mag nemen op vakantie. Daar is wel de uitzondering op, dat als je kunt aantonen dat je (bijvoorbeeld door de aard van je beroep) niet tijdens de schoolvakanties op vakantie kun je aan de directeur van de school toestemming kunt aanvragen om je kind in een andere periode mee te nemen. Als je je kind buiten de schoolvakanties meeneemt op vakantie, zonder toestemming van de directeur van de school, kan je een boete krijgen.
(Lees meer...)
6 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 5000
Gekozen afbeelding