Wie mag beveiligingsvideo-opnamen bekijken?
Wie mag er kijken Ik woon in een flat die enkel toegang heeft voor bewoners die een druppel heeft verder kan er mag er zonder die druppel niet in Tenzij je beneden belt en de bewoner de buitendeur open maakt dus volgens mij is het een prive ruimte Nu hebben ze videocamera toezicht als je beneden binnen komt staat buiten op de deur er is videotoezicht Wie mag de beelden inzien van volgens mij het prive gedeelde er staat geen openbare weg of wat ook waar de bergingen zijn 100% prive niet zonder druppel toegang ook voor vreemden enkel voor bewoners om controle voor inbraak en vernielingen enz Wie mag die beelden inzien De woningbouw,Huismeester, Wie
Het type ruimte dat je beschrijft lijkt me een "gemeenschappelijke ruimte" GEEN privéruimte. De camera zal dus door de woningbouw opgehangen zijn en zij zullen dus toegang hebben tot de beelden.
Wie dan exact de beelden in zal zien is niet zo spannend, maar de huismeester is idd een van de eersten die logisch en relevant lijkt.
Maar meestal worden die beelden nooit doorgekeken TOT dat er een melding komt dat er iets heeft plaatsgevonden. Het is namelijk behoorlijk saai om een 24/7 stream video te kijken waarop 99% van de tijd niks gebeurt en voor de 1% dat er iemand langsloopt niks interessants gebeurt.
Eigenlijk hangen zulke camera's er vooral als een soort voorzorg. Met de kennis dat iets opgenomen wordt vernielen mensen minder snel.
Dit gaat over privacy. Daarbij is het niet van belang dat er 99% van de tijd niets gebeurd.
Ik vind het zeer relevant om te weten wie de beelden zal inzien. Juist omdat dit een privacy vraag is.
Nee dat was niet wat ik bedoelde te zeggen, meer dat het in mijn ogen geen privacysituatie is* en het afgezien daarvan zelden of nooit bekeken zou worden.
*Wat blijkbaar anders ligt zie mijn antwoord.
"je woont in een gemeenschappelijke ruimte"
Eh nee dat sowieso niet. Het gaat om een gemeenschappelijke ruimte. De woning zal een privéruimte zijn. Heb niet het idee dat woningbouw voor zoiets alle bewoners gaat vragen. Dan had er vast wel 1 nee gezegd, daarnaast wat als je er na het ophangen komt te wonen? @ritsuka
Zo'n hal waar je binnenkomt telt als gemeenschappelijke ruimte
Juist dat was ook mijn punt in eerste instantie. Gemeenschappelijk (waar ook bezoekers zich bevinden) dus geen privacy. Schijnt toch anders te liggen. Ik zou ook denken, zodra ik mn voordeur van mn flat verlaat ben ik door bewoners, bezoekers, huisbaas te zien dus is m'n (gevoel van) privacy toch al weg.
Want meeliften kan niet?
Het maakt ook niet uit wie iets uitvreet (kan ook boze bewoner zijn).
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.