Mag een werkgever je dwingen elke drie maanden naar je eigen baan te sollicteren?
Er zitten 3 maanden tussen telkens , mag dit?
Hoe vaak is het gebeurd?
Direct bij werkgever of via uitzendbureau?
Kortom: meer informatie nodig.
Is het mogelijk dat je wat meer info verschaft? De laatste reactie is lastig te begrijpen als een zin. Als het om een ANDERE werkgever gaat, dan klopt de vraag al niet meer. "Mag een werkgever je dwingen" Is wat anders dan als het om verschillende werkgevers gaat. Maar wellicht begrijp ik je verkeerd.
Wat is exact de sport hier om zo weinig mogelijk te zeggen en dan nog op zodanige wijze dat het niet klopt?
Als je de verkeerde vraag stelt (onjuiste info verschaft) krijg je vast ook een verkeerd antwoord.
Daar heb je dan niks aan.
Want stel dat het antwoord op de verkeerd gestelde vraag NEE is, maar als je de vraag correct had gesteld JA, wat schiet je er dan mee op? Als een bedrijf wordt overgenomen zal men in de regel ook een regeling moeten treffen met de werknemers. Ben je bang dat je werkgever begrijpt dat het om jou gaat als je teveel de situatie uitlegt? Is dat de reden dat je de vraag niet correct uitlegt?
Maar elk jaar wordt onderbroken met 3 maanden vakantie. Dus iedere keer kan ik opnieuw solliciteren.
Die anderen sparen uren voor de 3 maanden vakantie. Die hebben 40 uur contract.
Met oven uren. Dat heb ik niet. Dat is 0 uur.
Sinds 1 januari 2020 gaat een tijdelijk contract automatisch over in een vast contract als een werknemer meer dan 3 opvolgende tijdelijke contracten heeft gekregen. Of als een werknemer langer dan 3 jaar meerdere tijdelijke contracten bij zijn werkgever heeft gehad. Tenzij er in de cao andere regels staan. Dus na 3x keer solliciteren mag dit niet meer.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.