Ben ik verantwoordelijk voor de diefstal van een fiets?
Mijn vriend en ik gingen stappen op de Haagse markt en zouden na het stappen bij hem slapen. Daardoor mocht ik een fiets lenen. De vader gaf mij een sterk slot en de sleutel met de boodschap om daarmee de fiets op slot te zetten. Echter toen wij aankwamen op de Haagse markt deed mijn vriend zijn fiets op slot en heb ik hem gevraagd om dat slot ook om de geleende fiets van zijn vader te doen. Na zo'n drie uur zij wij terug gegaan naar de plek waar wij onze fietsen hebben gezet en bleek het slot doorgeknipt te zijn. De vader en de zoon beweren dat de verantwoordelijkheid en de schade volledig bij mij liggen. Ik daarentegen heb daar mijn twijfels bij. Hebben zij gelijk of is er sprake van overmacht?
Zie ook:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/mijn-uitgeleende-fiets-is-gestolen Maar je verhaal is wat onduidelijk.
Je zegt een keer "echter" wat duidt op iets wat er niet gebeurde, wat je wel verwachte.
Hoe was de afspraak van op slot doen vs. wat er gebeurde?
En in hoeverre was dat door de actie van de zoon?
Er waren wellicht 2 sloten in het spel.
Een van de vader (uiteindelijk niet gebruikt)
Een van de zoon (gebruikt voor beide fietsen) Dan wordt het verhaal wellicht anders.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.