Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag je een normale auto ombouwen naar een brommobiel die 45km/u gaat. en mag dit volgens de wet?

Ik heb tot de dag van vandaag deze vraag aangezien een normale brommobiel veel duurder is dan een oude auto… leek het mij wel geinig met de kennis die ik heb om er zelf eentje om te laten bouwen naar een brommobiel. Alleen was mijn vraag of dit tegenwoordig wel mag volgens de wet. Alle informatie die ik kon vinden hierover waren van 2013 en dat is niet vatbaar in dit geval. Alle info is welkom!!!

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (3)

Deze informatie is van recente datum.
Spotgoedkoop rijden door je auto om te bouwen tot brommobiel is volkomen legaal. Het omgebouwde voertuig moet naderhand wel door de RDW gekeurd worden als motorrijtuig met beperkte snelheid om vervolgens de weg op te mogen. Het karretje mag alleen niet op snel- en autowegen.17 jan 2023
jc54
2 jaar geleden
Nee, dit is sinds 1 januari 2021 juridisch niet meer mogelijk.
tinus1969
2 jaar geleden
Ja, het is mogelijk om een normale auto om te bouwen naar een brommobiel die 45km/u gaat. Hiervoor heb je een vergunning nodig van de RDW. Deze vergunning is alleen geldig als de auto voldoet aan de technische eisen die de RDW stelt. Daarnaast moet je ook een bromfietsrijbewijs hebben om de auto te mogen besturen.
een jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing