Is dit wel goed volgens de wet over vrijheid van privacy?
Ik heb door bepaalde sportresultaten een B-status bij het NOC * NSF. Hierdoor word ik een paar keer op doping gecontroleerd. Er komt dan zo'n kerel onaangekondigd langs om te kijken naar me leuter terwijl ik in een potje sta te pissen. Opzich begrijp ik wel dat dit dit allemaal nodig is maar waar ik het niet mee eens ben is het volgende. Als topsporter moet je via een website 3 maanden van te voren aangeven per dag minimaal 1 uur op die dag waar je bent. Je moet dus een specifiek adres opgeven ergens in de wereld iedere dag en in dat uur daar ook daadwerkelijk aanwezig zijn. Stel ik zeg dat ik tussen 08.00 uur en 09.00 uur thuis ben. Als ik dan toevallig een belletje krijg van een vriend met autopech dan kan ik niet de deur uit om hem te helpen want als ik niet op het aangegeven adres ben krijg je een waarschuwing. Als je 2 of 3 van die waarschuwingen hebt ben je positief bevonden aan doping. Hierdoor krijg je 2 jaar schorsing en misschien wel meer gevolgen om nog maar niet eens te hebben over de stempel die je krijgt. Als je het adres wilt veranderen kan dit alleen 24 uur van te voren. Wil je het bijvoorbeeld 3 uur van te voren veranderen dan kan dit alleen per fax. Nou als je in de trein zit en die heeft vertraging dan kan je niet faxen. Ik vind het een super slecht systeem en vraag me af of dit eigenlijk wel mag volgens de wet. Ik heb eigenlijk 1 uur per dag huisarrest en wil best op doping laten controleren maar niet al dat gezeur er om heen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.