Is het smaad als ik woonfraude heb gemeld en kan iemand daar succesvol aangifte van doen?
Goedenavond, ik had woonfraude gemeld bij de gemeente over een andere huurder. Er woonden namelijk anderen personen in de woning terwijl hij zelf bij zijn ouders woonde. Hij ontving iedere maand geld van deze personen. Bij controle door de verhuurder is dit ook gebleken. Nu wordt hij gedreigd om uit huis gezet te worden door de verhuurder en daardoor bedreigd hij mij nu met een aangifte met zijn advocaat. Hij zegt dat het smaad is wat ik heb gedaan. Heeft hij kans van slagen? En de gemeente heeft zonder mijn toestemming mijn mail adres gedeeld met de advocaat van die huurder. Mag dit zomaar? Kan ik dan ook aangifte doen? Want een fraude melding is anoniem. En is een mail adres alleen genoeg voor een aangifte?
Uit de controle van de verhuurder is toch gebleken dat de woonfraude klopt?
Als in het huurcontract van de verhuurder is opgenomen dat onderverhuren niet is toegestaan, is de kans aanwezig dat het huurcontract ontbonden zal worden.
Begrijp de zin 'nu wordt gedreigd dat om uit huis gezet te worden' niet. Hij woont daar toch niet, maar bij zijn ouders? Dat de onderhuurders de woning moeten verlaten, is niet het probleem van de verhuurder. Maar van degene die de woning heeft onderverhuurt.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.