Mag je foto's maken van iemand, (zonder toestemming) en mailen naar een leidinggevende?
Mijn collega en ik zijn vandaag in mijn pauze gefotografeerd zonder dat ik hiervan op de hoogte was in een kantoortuin. (Afgesloten voor openbaar publiek dus alleen wij (kinderdagverblijf) en andere bedrijven kunnen hier komen. Deze foto's zijn naar de leidinggevende van onze leidinggevende (het persoontje direct onder de directeur dus) met klachten over ons dagverblijf en met name dus ook dat personeel (wij dus) uren buiten in het zonnetje zit. (Vrij bijzonder want wij hebben maar drie kwartier pauze waarin je je spullen moet pakken, naar de wc gaat en een stoel moet pakken. )
Nu vind ik de klacht zoiezo niet erg want ik weet dat ik mijn werk goed doe maar waarom ik laaiend boos over ben is dat er iemand stiekem vanuit de fietsenstalling (ik heb de foto's gezien en weet precies uit welke hoek deze genomen zijn) foto's van mij is gaan maken en dus ook nu nog op zijn of haar telefoon heeft én laster en smaad heeft gepleegd om het zo te zeggen naar mij persoonlijk bij hogerop. Ik sta er op 2 foto's met mijn smoel op...je ziet mijn tas naast mij, ik ben mij op 1 foto gewoon aan het insmeren met zonnebrand (ik heb gewoon de kleding aan die ik ook tijdens werken draag dus niets opzoenbarends) en je ziet mijn boek op mijn schoot liggen...
Ik ben laaiend en vraag mij af in hoeverre dit smaad en laster is? Of schending van mijn privacy? Portretrecht? En wat ik eventueel hiervoor zou kunnen ondernemen...
Alvast bedankt voor het lezen van mijn hele verhaal.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.