Kan je de verantwoordelijkheid van je familie tov jezelf (bv bij lang bewustzijnsverlies) reduceren?
Ik heb niet zo een goede ervaringen met de beslissingen die mijn familie over mij neemt als ik hiertoe verminderd of niet in staat ben. Bv toen ik na een zwaar ongeval in het ziekenhuis lag (en dus uiteraard de kattenbakken niet kon verschonen) greep mn zus dit "gebrek aan zorg" aan om mijn raskat weg te doen. mijn andere kat wilde ze laten doden. Gelukkig was er toen een buur die zich bemoeit heeft en de straatkat tijdelijk adopteerde (de andere was al weg). Toen ik door PTSS angstaanvallen kreeg, zocht mn zus naar wegen om me verplicht te laten opnemen (ik was in therapie, de psychiater zag geen reden) omdat ik " het leven van anderen tot hel maakte met mijn angsten". Mn zus is zeer manipulatief, hard en dominant dus niemand geeft weerwoord. Ik wil dus niet dat ze over mij beschikt als er nog eens iets ernstigs gebeurt of ik bv door ouderdom minder helder wordt.. Hoe kan ik dat nu al regelen?
(België)
Dit regel je bij de notaris.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.