Kun je nog aangifte doen van aanranding/ verkrachting van je huisarts na 30 jaar?
Nooit heb ik het iemand durven vertellen. Het ergste was dat ik 3 maanden in verwachting was en mijn oudste dochter van 2 in haar wagentje naar mij toe gericht was ….
Zij zal het zich niet herinneren maar is altijd heel bang geweest als kind zonder enige aanleiding. Ik heb me daar altijd schuldig om gevoeld. Inmiddels loop ik bij een psychiater omdat dit niet de eerste persoon was die mij “iets aangedaan” heeft. Ik weet ook nu pas dat wanneer er sprake van penetratie is op welke manier dan ook, dat dit zelfs verkrachting is.
Iedere keer dat er in de buitenwereld iets gebeurd wat met sexuele intimidatie, aanranding, verkrachting te maken heeft, beginnen de paniekaanvallen weer.
De “daders” komen er vaak mee weg maar ik heb levenslang…
Is er ander bewijs van misbruik?
Leeft die huisarts nog?
De “daders” komen er vaak mee weg maar ik heb levenslang…" Ik heb geen idee of er een kans is op een veroordeling. Maar je kan sowieso aangifte doen. Ik heb begrepen dat de politie zelf ook psychologen heeft die met jou kunnen bespreken wat de gevolgen (kunnen) zijn van de aangifte. Met gevolgen bedoel ik, kans op vervolging van de dader. Wat het eventueel met jou kan doen. Etc. Etc.
Ik vind het moedig dat je aangifte wilt doen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.