Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is de dealer verantwoordelijk als de robotmaaier in sloot belandt?

Als ik een robot wil kopen moet ik van de dealer perse zijn systeem gebruiken voor de afrastering bij de sloot.
Mooi systeem van rvs, maar erg duur.
En hij zegt dat ik ook verantwoordelijk ben als ik een eigen afrastering maak.
Hoe zit dat nou previes??

Picture for question
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (2)

Je bent zelf verantwoordelijk als de robotmaaier in de sloot beland. De verkoper geeft vooraf duidelijk aan geen verantwoordelijkheid te kunnen dragen bij het belanden in de sloot. Dit is ook zoals met een auto kopen waarin ze aangeven alleen garanties te kunnen geven indien de onderhoud bij dezelfde dealer wordt gedaan. Een verkoper mag dit aangeven. Heeft u gevraagd waarom juist die afrastering nodig is en een andere niet onder de verantwoordelijkheid zou vallen? Waarschijnlijk heeft hij er een goede reden voor. Misschien kunt u onderhandelen over de prijs van de afrastering of naar een concurrent gaan.
3 jaar geleden
Je bent zelf verantwoordelijk voor het aanbrengen van de begrenzing van de robotmaaier. Dit is geen afrastering, maar een kabel in de grond waar een magnetisch veld om ontstaat. De robotmaaier detecteert dat magnetisme en weet dat hij niet verder mag. Als je een extra beveiliging wil inde vorm van een afrastering, kun je die maken van wat jij wil.
jc54
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing