Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb een educatieve maatregel gedrag bij het CBR gekregen, maak ik kans als ik bezwaar indien?

Ik heb op een scooter gereden terwijl ik te veel had gedronken. Ik blies 420 ugl (beginnend bestuurder 3 jaar rijbewijs) waar de grens voor invoordering 350 ugl is. Ik heb nu een educatieve maatregel verkeer en gedrag gekregen. Ik vroeg mij af of ik enige kans maak als ik bezwaar indien, kost namelijk bijna €1100 + hiernaast waarschijnlijk nog een boete van 750 euro. En nu heb ik als student daar geen geld voor nu ook mijn werk vanwege corona niet meer doorgaat. Ik heb verder nog niet met politie te maken gehad behalve 1 keer geen fietslicht 5 jaar geleden. Heb een autorijbewijs en zou ook nooit in de auto met ook maar een slok rijden. Ik weet dat ik een stomme keus heb gemaakt door op de scooter te stappen.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Wie zijn gat brandt....... Afijn, je kent het spreekwoord.
Je zat op ongeveer 0,8 promille.
Ik schat de kans op een succesvolle herbeoordeling (die plaatsvindt n.a.v. een bezwaarschrift) op nagenoeg nihil. Je zit ruim boven de grens, niet een klein beetje. En zelfs als dat anders was: je moet wel met een deksels goed en tranentrekkend verhaal komen om hen op andere gedachten te brengen. Dat je serieus dronken met een scooter reed i.p.v. met een auto is niet relevant. Je neemt deel aan het verkeer, anders dan als voetganger.
teusvh
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing