Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Sexueel misbruikt door docent op basisschool, kan ik nog iets doen qua melding maken?

Beste lezers,
Ik ben vroeger seksueel misbruikt door een docent op de basisschool, 23 jaar later kom ik er net achter dat hij nog altijd in het onderwijs werkt, en als vertrouwenspersoon bij een jeugd voetbal vereniging werkt... Hoe kan het dat iemand hier mee weg komt en nog altijd met kwetsbare kinderen werkt? En kan ik nog iets doen qua melding maken (en waar) om andere kinderen in bescherming te nemen van deze gek?

Ik hoor heel graag van jullie,
Anoniem

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

Melding maken kan altijd. Je kunt ook eerst overleggen met de politie over de beste aanpak. De politie heeft hiervoor een speciaal telefoonnummer: 0900-8844 (vraag naar de afdeling zedenzaken in uw regio). Zie verder de site van Slachtofferhulp hieronder.

Ook voor strafvervolging is de zaak nog niet verjaard.
Sinds 1 april 2013 verjaren zedenzaken zoals deze niet meer. En dat geldt ook voor gevallen die eerder zijn gebeurd maar die op dat moment nog niet verjaard waren. Voor zulke misdrijven stond toen het gebeurde waarschijnlijk een straf van meer dan 10 jaar en daarbij hoorde toen een verjaringstermijn van 20 jaar, te rekenen vanaf het moment dat jij 18 werd. Dit betekent dat dit waarschijnlijk niet is verjaard en dat ook nooit zal zijn.
Poet
3 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing