Kan een klant in de supermarkt zomaar video opnames maakt van Een medewerkster?
Een medewerkster was vandaag boos op een vriend van mij dat hij dat gedaan zou hebben .Hij zei van niet de medewerkster zei dat het door zou geven Aan der manager en dat hij de misschien wel later meer van zo horen. stel als ze gelijk heeft en ze hebben camera beelden.en collega's van haar hebben het ook gezien wat zijn dan de gevolgen ,als hij na een week ofzo weer daar heen netjes gedraagt is er een grote kans dat hij mee wordt genomen achterin de winkel voor een stevig gesprek. of dat ze hem vasthouden voor winkelverbod met de politie erbij halen.?
Dat vinden ze niet alleen, dat is in de regel gewoonweg zo. "Die beelden mag je niet publiceren,"
Die beelden mag je niet altijd publiceren. In de meeste gevallen wel. "maar zie maar eens te bewijzen dat ergens iets (niet) op internet staat"
Zodra iets op internet staat en tegen de wet in is kan je daar actie op ondernemen. Maar goed ik snap je hele opmerking niet. Een winkel is geen openbare ruimte.
ALS dat gebeurd is, mag het dus niet OMDAT het in een besloten ruimte is gebeurd...
Ik meen mij een rechtszaak van ergens te herinneren. Ten tijde van de corona crisis, vorig jaar of dit jaar dus. Waarbij een winkelier niet aan de mondkapjes plicht wilde voldoen. Zijn argument: "Mijn winkel is geen publieke ruimte." Volgens mij oordeelde de rechter dat een winkel wel degelijk een publieke ruimte was, ik weet het niet helemaal zeker meer hoe het zat.
En het lijkt me heel lastig om te bewijzen of iets al dan niet op internet staat. Moet haast toevallig zijn als je het hoort, of ziet, dat jij op internet te vinden bent met je foto. Maar daarvoor heb ik te weinig verstand van allerlei nieuwere media...
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.