Is dwingen om uitkleden aanranding?
Dus deze week stuurde een vriendin dat een ze met een jongen waarheid durven of doen was aan het spelen en een jongen dwong haar om hem eerst een kus op de wang te geven wat ze zelf raar vond daarna zei hij of trek je broek uit in de plaats van zoen op wang wat ze nog raarder vond daarna zei hij ik geef je toch deze opdracht en dat was laat een sexy foto zien of laat intieme plek zien.
Ze had hierna een vies gevoel en voelde haar aangerand.
Maar ze heeft niks gedaan maar hij bleef haar dwingen dit wou ze niet.
En vandaag sprak ze af ma die jongen maar deed alsof er niks was gebeurd ze voelde zich gefrustreerd.
Die vriendin is van België en in de Belgische wet staat dat dat al aanranding is maar op sommige sites lees ik dat er pas word gesproken van aanraking op plekken.
Ik heb toestemming gekregen om het hier Te vragen en dan weet ze of ze aangifte kan doen of niet.
Alvast bedankt voor de hulp!!
Je geeft aan dat de jongen haar gedwongen heeft bepaalde dingen te doen (de kus op de wang, of broek uittrekken, of een sexy foto, of een intieme plek laten zien). Ze heeft het allemaal niet gedaan (en terecht, en goed van haar om niet over haar grenzen te gaan). Maar de vraag is, op welke manier heeft hij haar gedwongen? En is het daadwerkelijk dwingen als ze het niet gedaan heeft (het grote verschil tussen dwingen en dwingend)? Ik snap heel goed dat het een vervelende ervaring is. Daar moet je zeker wat mee, maar persoonlijk twijfel ik (met puur de bovenstaande vraag + onbeantwoorde vragen) of dit aanranding is of gewoon een vervelend iets.
Daadwerkelijk dwingt de jongen haar nergens toe. Daarna spreekt ze opnieuw met de jongen af en doet of er niets gebeurd is. Waarom aangifte doen van iets waar zij zelf aan mee heeft gewerkt.
In goed Nederlands heet dat: bij het doen van aangifte moet zij ook figuurlijk met de billen bloot.
Zij kunnen vertellen wat mogelijk is en je kunt sowieso melding maken van dit voorval. Als hij dit bij je vriendin doet, probeert hij dit waarschijnlijk ook bij andere meisjes, die misschien minder goed grenzen kunnen stellen.
Goed dus, om dit wél te bespreken.
Zo niet, dan vraag ik me net als iedereen hierboven af in hoeverre hier sprake is van dwang. Ze heeft niks gedaan en bij dwang doe je iets dat je niet wilt omdat je niet anders kan. Dat hij bleef vragen is niet verkeerd, zolang het maar geen vorm van stalken wordt. Als je dit niet leuk vind kan je het proberen bespreekbaar te maken, of gewoon niet meer met deze persoon omgaan.
--------------------
Spelregels doen, durven of de waarheid
De spelers moeten omstebeurt kiezen tussen doen, durven of de waarheid
Als iemand doen kiest is die verplicht om de opdracht uit te voeren
Als iemand durven kiest is die niet verplicht om het uit te voeren, maar mag dit zelf beslissen ( leukste is als iemand bewijst dat die het echt durft natuurlijk =) ).
Als iemand waarheid kiest dan is die verplicht om de vraag te beantwoorden
Nadat de vraag of opdracht gedaan is, gaat de beurt naar de andere
DDW vragen
Let op: het spel bevat seks vragen en seksueel getinte opdrachten.
Let op: het spel zorgt voor gegarandeerd spannende en gezellig avond.
-----------
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.