rijden met een a klasse scooter uit belgie in nederland zonder rijbewijs strafbaar?
hallo ik ben aangehouden door een agent en die kwam dus met een verhaal aanzetten dat ik strafbaar was en naar halt moest omdat ik op een scooter reed zonder rijbewijs. maar ik dacht dat het wel altijd mocht omdat ik op verschillende forums heb gelezen dat dit met artikel 108 van de verkeerswet te maken heeft want ik woon in België en daar is mijn scooter ook ingeschreven als een a klasse 925 km per uur) waar wij hier in België geen rijbewijs voor nodig hebben en dat wij gewoon in nederland mogen rijden totdat ik word aangehouden en ineens naar halt moet binnenkort maar ik weet dus niet zeker of dit klopt wat die agent zegt de politie wil mij niet helpen want zij denken dat het verhaal klopt dat het niet mag maar ik vind het dan raar wat ze op forums zeggen dat het wel mag dus kan iemand mij hier duidelijkheid over geven
Maar nee, in Nederland gelden de Nederlandse regels (Duitsers mogen hier ook niet te hard rijden).
Niet iedere bron is even betrouwbaar. Ik zou denken dat een Nederlandse politieagent het beter weet dan wat ze "op forums zeggen".
https://forum.infopolitie.nl/viewtopic.php?t=39137
Ik zou dus ook zeggen dat een snorfiets door een Belg zonder rijbewijs bereden mag worden in Nederland.
Ik zou juist denken dat een Nederlandse politieagent niet elke bijbepaling van elke wet goed weet of altijd juist weet te interpreteren.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.