Moeten wij annuleringskosten betalen als het ons verboden wordt om te komen door Corona?
Dit is even een advies vraag dus niet de gebruikelijke vraag.
Om de situatie te schetsen; wij zouden met een vriendengroep van ongeveer 30 man naar brabant vertrekken op 1/2/3 mei voor een weekend weg. Nu is dat natuurlijk afgelast door corona ivm gezondheidsrisico's en het oplopen van forse boetes. Wij komen ook allemaal niet uit hetzelfde gezien dus het wordt ons ook verboden door de overheid om samen te komen als we geen 1,5 meter afstand kunnen houden.
Nu hebben we op dit moment nog niks betaald aan de eigenaar van het huis alleen de reservering bevestigd. Vandaag wilde wij deze cancellen omdat het ons vanzelfsprekend leek dat wij niet meer zouden komen aangezien dit niet mag. De eigenaar van het gehuurde huis zei vervolgens dat wij wel annuleringskosten moesten betalen en dan hij hierin ons al gematst had door deze te verlagen.
Nu is mijn vraag; moeten wij wel annuleringskosten betalen als wij annuleren vanuit overmacht omdat ons iets verboden wordt? Ik bedoel wij annuleren niet omdat we niet meer willen komen, we mogen letterlijk niet komen.
Ik hoop dat iemand advies kan geven, alvast bedankt!
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.