Mag je met een snorscooter een boete in het bos krijgen voor gemotoriseerd verkeer?
Ik ben laatst staande gehouden, omdat ik met mijn scooter, (snorscooter, blauwe plaat), mij bevond op een gebied van Staatsbosbeheer. Ik reed langs een bordje, waarop staat:
''Vrij wandelen op wegen en paden''
''Geen toegang:
- Met honden of paarden
- Voor gemotoriseerd verkeer
- Buiten wegen en paden
- Tussen zonsondergang en zonsopkomst
art. 461 W.v.S.''
Een aantal dagen later kreeg ik een brief in huis.
''U heeft zich schuldig gemaakt aan het plegen van een strafbaar feit. Hiervoor wordt deze strafbeschikking uitgevaardigd.
Omschrijving strafbaar feit: Zonder daartoe gerechtigd te zijn zich bevinden; op eens anders grond waarvan de toegang aan hem verboden is wegens enige handeling in strijd met de toegangsvoorwaarden.''
Nu staat echter op wikipedia: ''Motorvoertuigen zijn in de definitie van het Nederlandse Reglement verkeersregels en verkeerstekens alle gemotoriseerde voertuigen, behalve bromfietsen, (inclusief snorfietsen), fietsen met trapondersteuning en gehandicaptenvoertuigen, bestemd om anders dan langs rails te worden voortbewogen.''
Nu is mijn vraag dus;
Had ik deze boete wel mogen krijgen? Aangezien op Wikipedia staat dat een snorfiets, geen gemotoriseerd voertuig is.