Hoe kan ik bezwaar maken tegen boete 'door groen licht' fietsen?
De titel lijkt misschien een beetje raar, maar dat is wat er aan de hand was.
Ik fietste naar de supermarkt toe en stak een T-splitsing over met voor mij drie groene stoplichten waarbij ook een politiewagen voor rood stond te wachten (2 inzittenden).
Zij reden mij achterna en gaven mij ten slotte een boete voor door rood fietsen. Hun argument? Er stonden twee andere fietsers stil (een ouder stelletje) bij het verkeerslicht dus jij hebt door rood gefietst.
Nu wil ik graag bezwaar maken omdat ik 100% zeker ben dat ik groen licht had, maar ben bang dat de agenten kunnen winnen op basis van vertrouwen.
Als tegenargumenten wil ik aangeven dat hun conclusie betreffende de andere fietsers voorbarig is (het overige verkeer stond ook stil dus het was duidelijk dat zij wel rood licht hadden) én dat zij vanuit hun positie de verkeerslichten voor fietsers niet konden zien.
Mijn vraag is nu eigenlijk, hoe kan ik het beste mijn bezwaar op stellen? Daarnaast: zijn er nog andere manieren om hier tegenin te gaan?
Zorg ervoor dat je vriendelijk en zorgvuldig overkomt in je brief.
Het kan zijn dat je bezwaar alsnog wordt afgewezen. Dat lijkt mij vroeg genoeg om je verlies te nemen.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.