Hoe groot is de kans dat je gepakt word voor pinpas fraude?
Ik bedoel dit door middel van dat je iemand geld op je rekening laat zetten en dit er vervolgens contant vanaf haalt en je zelf een percentage mag houden.
Ik vind ook dat mensen die dit doen gestraft moeten worden maar iedereen verdient een 2e kans.
Je vraag hoe groot de pakkans is, is voor mij al een vermoeden dat jíí in ieder geval weet dat je bankrekening ter beschikking stellen om op deze manier makkelijk geld te verdienen strafbaar is.
Ik zeg het tegenovergestelde, het laatste wat die criminelen willen is een spoor naar hun toe. Zodra de geldezel gebruikt is zal elke link elke communicatie tussen geldezel en de werkelijke crimineel verbroken worden.
Justitie zal er wel oren naar hebben als de geldezel aangeeft dat deze nog dikwijls door de crimineel gecontacteerd wordt.
Toevallig heb ik een deel van de criminele werkmethoden leren kennen (o.a. mensen onder druk zetten mee te werken). Ik heb als chemicus 15 jaar lang cursussen gegeven aan de politiekorpsen in het Zuiden van ons land. Dat ging dan voornamelijk om de drugslaboratoria. Ik heb de cursisten geleerd hoe de drugs worden gemaakt, wat het gevaar is van de chemicaliën op de illegale laboratoria, welke gevaren de politiemensen lopen als ze deze laboratoria binnenvallen en ook hoe ze aan de inrichting van een laboratorium kunnen zien of er professionele chemici achter zitten. Neem voor deze keer dan maar van mij aan, dat deze politiemensen mij ook veel hebben geleerd.
Is dat wel het geval dan is het vermelden van de volle naam (echte naam?) niet slim.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.