Heeft de advocaat het recht geld van mij te eisen terwijl de rechtsbijstand niet verleend is?
Ik heb een advocaat per mail benaderd met een vraag of hij me kan bijstaan in een geschil met de gemeente over een dwangsom waar ik recht op heb. Na een paar mailtjes tussen ons over voorwaarden van de rechtsbijstand had ik geen goed gevoel over de advocaat en heb ik besloten geen overeenkomst met hem te sluiten.
Als reactie daarop eist hij van mij een flink bedrag (EUR 700) voor het mailcontact over voorwaarden van de rechtsbijstand. Voor dat moment heeft hij me echter niet geïnformeerd dat er kosten aan zijn verbonden ik voel me misleid en opgelicht.
Dank voor je reactie. Hij was echter voor mij niet aan het werk en hij heeft niets uitgezocht. We waren per mail enkel aan het onderhandelen over voorwaarden van de rechtsbijstand aan mij. Hierbij heeft hij me niet geïnformeerd dat er kosten verbonden zijn aan deze onderhandeling. Hij en ik hebben ook niet afgesproken dat er kosten verbonden kunnen zijn aan de onderhandeling.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.