Wat is nou precies het juiste SV loon zoals UWV dat berekent?
Even wat achtergrondinformatie. Voor de berekening van de hoogte van mijn WIA uitkering heeft UWV een SV loon gebruikt van €2512 per maand. Dit over de referteperiode 01-09-16 - 01-08-17. In die periode werkte ik echter tegen een brutoloon van €2600 p.m. In 2016 werkte ik ook deels jan-april tegen een loon van €2400 maar die periode ligt voor de referteperiode voorgenoemd.
Nu valt het mij op dat op mijn jaaropgave en loonstroken het SV loon gelijk is aan het loon voor loonheffing of maw gelijk aan mijn brutoloon. Hoe komt UWV dan op een lager SV loon. Het scheelt niet heel veel maar toch wel bijna €100 p.m. In hun berekening is tevens mijn vakantiegeld bijna €100 minder en een bonus ontvangen in 2017 hebben ze ook een lager brutobedrag in hun overzicht gehanteerd. M.a.w. hun SV loon over de referteperiode ligt ca. € 1300 lager dan mijn brutoloon over diezelfde periode. Dit betekent echter ook dat mijn bruto uurloon volgens de UWV berekening lager is. UWV gebruikt je SV loon om de hoogte van je dagloon of arbeidsongeschiktheidspercentage te bepalen.
Snapt iemand het nog.
Ik heb een jurist hierover gesproken en die zegt dat komt door het systeem dat het UWV gebruikt. Door datzelfde systeem werkte ik ook niet 30 u in de week maar 29,85u p.w. Ja klein verschil maar ik vind dit en het lagere SV loon toch wel een kwalijke zaak want hierdoor klopt het niet met de werkelijkheid.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.