Wordt de koop ontbonden als een klant een pakket weigert met een gerepareerd product?
Ik heb een webshop met elektronische producten. Klant koopt een product, en claimt een DOA (Dead On Arrival) en eist een nieuw exemplaar. De klant heeft hierin overigens ongelijk, het betreft aantoonbaar geen DOA maar een door de klant veroorzaakt defect, maar goed, dat valt misschien buiten de scope van de vraag. Ik ontvang het product (beschadigd) retour, voer een kostenloze reparatie uit, test het product uitvoerig en bied het vervolgens opnieuw aan de klant aan. De klant weigert vervolgens het gerepareerde product als deze met de post bij hem arriveert. Hij wilde immers een nieuw exemplaar. Volgens mij heb ik mij gehouden aan mijn wettelijke verplichting om de klant een volledig werkend product te leveren. Wat nu? Is de koop hiermee, met zijn weigering aan de deur, ontbonden?
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.