Kan mijn bewindvoerder echt niet bij mijn geld?
Sinds 5 november sta ik officieel onder beschermingsbewind. Ik een paar dagen later een mail van mijn bewindvoerder dat het rond was en ik onder bewind ben gesteld. Daarin stond ook dat zij nieuwe rekeningnummers heeft aangevraagd bij mijn eigen bank (abn). Op 12 november wil ik inloggen op internet bankieren om te kijken of mijn ziektewet uitkering binnen is gekomen, zodat ik mijn huur kan betalen. Alle rekeningen zonder aankondiging weg (spaar en 2 betaalrekeningen) Een paar dagen later krijg ik wel een melding op mijn telefoon dat er een bedrag (1e loon van mijn nieuwe werkgever) is bijgeschreven op 1 van mijn oude betaalrekeningen. Het antwoord op de mail, die ik naar mijn bewindvoerder stuurde over hoe en wat, was dat ik een nieuwe leefgeldrekening kreeg en een betaalrekening, mijn oude konden ivm roodstand niet gebruikt worden, deze rekeningnummers had ze op dat moment nog niet. Zodra er geld binnen zou komen zou ik weekgeld krijgen (hoogte geen idee).
Op 19 november kreeg ik een mail met het rekeningnummer van mijn beheerrekening, deze moest ik zelf aanpassen bij de belasting, het uwv en mijn werkgever. Meteen gedaan, maar ondertussen waren de toeslagen en het kgb al naar mijn oude rekening over geboekt. Mijn bewindvoerder zegt dat dit geld nu gewoon verdwenen is. Er is meer geld binnen gekomen, dan dat er roodstand was. Betekend dit nu dat al mijn inkomsten van deze maand weg zijn en ik tot volgende maand zonder leefgeld zit als alleenstaande moeder van 2? Mag dit?
Ook zou je even je nieuwe werkgever kunnen vragen of dat geld wellicht terug is gestort.
Geld verdwijnt niet zomaar.
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.