Wat zijn de precieze regels voor een grote partytent in de tuin?
Een van onze buren heeft een heel grote partytent in zijn tuin geplaatst. Ongeveer 5x3x3 meter qua grootte. Hij is heel groot en steekt ruim boven de schuren en schuttingen uit. Het zijn hier een appartementen 2 hoog. Dus qua uiterlijk net zoals een rij eengezinswoningen maar dan per complex in tweeën gedeeld. De beneden woningen hebben een tuin en de bovenwoningen een balkon.
Qua zon of uitzicht hebben wij als buren er geen last van ondanks dat de tent overal bovenuit steekt.. wel hebben wij last van het geluid van het wapperende plastic van de tent. Het is van dat kraak-zeil dat de hele nacht herrie maakt. Aangezien de slaapkamers van anderen ongeveer op 10 meter afstand van die tent zijn is het vrij hard en storend dat gekraak en gewapper de hele nacht.
De bedoeling is dat die tent blijft staan omdat het appartement van de buurman te klein is om al zijn visite in kwijt te kunnen. Zijn huisje is maar 1 kamer, dus bed, huiskamer, keuken in 1 met een kleine douche. Ik begrijp dat het klein is maar om nou dan zelf een soort “aanbouw” te maken is imo niet de bedoeling.
Mijn vraag is of dit mag en of het onder overlast valt?
Inmiddels is de canvas versie afgeschaft en hebben zij tegen onze schutting aan 4 palen in de grond geslagen met een golf-afdak voor de regen en ...vuilniszakken boven de schutting uit tegen inkijk... Eerlijk is eerlijk, ik heb minder last van herrie dan voorheen, maar mag het is veeleer mijn vraag. Niet een canvas partytent maar eentje die je niet 1-2-3 afbreekt?
Geldt hier niet een bouwvergunning voor van de gemeente of gaat de wbv hier over? Dat buurman zegt dat het mag... kan maar hij mag geen overlast geven. Geluidsoverlast in dit geval?
Ik hoor in mijn woonkamer van 's morgens vroeg tot 's avonds laat mensenstemmen , eigen of van bezoekers , normale sterkte of irritante geagiteerde ruziestemmen.
Als je dit probleem niet hebt , Manonnetje , mag je heel blij zijn.:P
Vergeet ik nog dat er ook 3 keffertjes wonen, waarvan 2 Jack Russels - zeer waakzaam, elke vlieg wordt verbaal aangevallen.
https://ondernemingsdatabank.indicator.nl/bouwrecht/bouwvergunning_voor_partytent_/NLTAVGAR_EU111501/115/related
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.