Hoe kan ik als normale inwoner van een stad een wet proberen af te laten schaffen?
Hondenbelasting slaat nergens op en toch betalen we het nog. En veels te veel ook. Ik heb daarom al twee raadsleden van de gemeente Enschede gecontacteerd. Een van de twee reageerde helemaal niet. De ander reageerde informeel naar mijn formele mail waarin hij kortgezegd toegaf dat het geld gebruikt wordt voor allerlei zaken, niet puur voor honden. Daarnaast gaf hij aan dat wij hondenbezitters nog belasting ervoor betalen omdat Enschede er als stad niet zo fraai voor staan economisch gezien. De enige reden waarom ze nog geld van hondenbezitters mogen vragen, is omdat er in de middeleeuwen een wet is gemaakt die het recht geeft aan iedere stad. Inmiddels is die hele wet niet meer van toepassing, en wil ik ervoor zorgen dat geen enkele stad meer misbruik maakt van hondenbezitters door belastingen op te leggen die nergens op slaan. Als raadsleden er niets aan doen, hoe kan IK, als normale burger, er iets aan doen?