(BE) Fotograaf niet volledig betaald door nieuw contract waar ik dronken was, wat zijn mijn rechten?
Dag Iedereen
Ik was onlangs fotograaf op een 'fuif' georganiseerd door de chiro van een vriendin van mij. Ik was daar vorig jaar ook de fotograaf. Ik heb geen ondermingsnummer of btw nummer.
Vorig jaar werd ik 160 euro betaald, via chat berichten zijn wij dit jaar ook overeengekomen op 160euro.
Om half 3 pakte de organisatie mij mee naar achteren omdat ik teveel gedronken had, ze lieten mij in een dronken bui een contract (1/5 van een A4 blad waarin mijn naam stond en 160euro die doorstreept werd en 100 euro van werd gemaakt, ze hebben er ook bijgeschreven dat chiro xxx de foto's zal ontvangen) laten ondertekenen, op dat moment had ik er geen besef van. Ik heb dus uiteindelijk 100 euro gekregen
Om half 3 ging ik inderdaad ook stoppen met foto's te nemen. Ik heb mijn foto's bekeken en ze zien er heel goed uit en ik had ongeveer 900 foto's (bijna het dubbele van vorig jaar).
Ik heb tegen hun gezegd dat ik ze hun foto's enkel bezorg als ik mijn 60 euro ook krijg, niet omdat ik het geld wil maar omdat we dat hebben afgesproken. Er werd mij ook nooit verteld dat ik niet mocht drinken. Het geschreven ''contract'' is denk ik ook niet geldig door artikel 3:34 BW.
Heeft iemand hier misschien meer kennis van en mij kan zeggen wie hier in de fout is en of het contract geldig is? Bedankt
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.