Ben ik verantwoordelijk voor schade schuur achterbuurman door schutting, geplaatst door vorige bewoner?
Mijn achterbuurman beweert dat de scheurtjes in de muur van zijn stenen schuur zijn veroorzaakt door een schutting, die de vorige bewoners geplaatst hebben, ongeveer 15 jaar geleden. Ik woon nu 3 jaar in dit huis. De buurman zegt, dat hij de vorige bewoner al verteld had, dat de schutting volgens hem op de verkeerde plek staat, maar heeft toen geen actie ondernomen. Nu wil hij dat ik de schade aan die schuur vergoed en de schutting verplaats. Ik had moeten controleren of de schutting op de juiste plek staat, toen ik het huis kocht, volgens hem. De schade aan zijn schuur komt door het uitzetten van de houten boven/dwarsbalk op de schutting, beweert hij. Aan de andere kant van de schutting staat ook een schuur, die heeft geen scheurtjes.....Ook zegt hij last te hebben van het regenwater, dat van het houten schuurtje in mijn tuin valt tegen de muur van zijn schuur. Mijn schuurtje staat minstens 50 cm van de erfgrens. Hij eist dat ik de schutting en mijn schuurtje verplaats en de reparatiekosten van zijn schuur vergoed.