Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik aantonen dat ik in Nederland heb gewoond?

Ik heb in het verleden als kind eind jaren 80 begin 90 in Nederland gewoond. Ik ben vervolgens terug gegaan naar land van Herkomst en beschik niet meer over documenten die ik in het verleden had. Zijn er gegevens ergens op te vragen zodat het aantoonbaar is dat ik in Nederland heb gewoond? wie kan mij hierbij helpen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
Geef jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Antwoorden (1)

De meest eenvoudige methode is door een historisch uittreksel (adresoverzicht) aan te vragen bij uw (voormalige) gemeente.
B.v. in Amsterdam: https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid=%7B467C30B6-54F1-4B83-BFBA-A5A84B6D86D9%7D

Een historisch uittreksel is een uittreksel uit de Basisregistratie Personen (BRP) met daarop een overzicht van alle adressen in Nederland waar u hebt gewoond. U kunt het uittreksel aanvragen in de gemeente waar u nu ingeschreven staat.

Als u in het buitenland woont en daar ingeschreven staat, is de informatie hieronder niet voor u. In dat geval moet u een uittreksel RNI aanvragen.

Verder kunt u gegevens opvragen bij voormalige werkgevers en b.v. scholen. Eventueel kunt u e.e.a. aanvullen met betrouwbare getuigen.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord
0 / 2500
Geef Antwoord

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing