Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

verzekering van wie is dan het kapotte voorwerp?

Hoi, ik had laats een klein feestje, maar jammer genoeg had een kennis van me wijn over mijn toetsenbord laten vallen waardoor hij niet meer werkt. Omdat het best een prijzig toetsenbord was had zij haar verzekering opgebeld en kwam er gewoon een nieuwe. alleen het kapotte toetsenbord heb ik dus uitelkaar gehaald en schoongemaakt omdat ik toch niks beters had te doen, maar hij werkt nu dus gewoon weer. Is dit toetsenbord dan van mijn kennis of nog steeds van mij zelf?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Wetgeving
HannekeJanssen
5 jaar geleden
Ik weet niet of je het juridisch verplicht bent, maar ik zou het geld teruggeven aan de verzekering. Je hebt betaald gekregen omdat je toetsenbord kapot was, dat is inmiddels niet meer kapot. Dus met aftrek van de kosten die je moest maken om het te repareren, is de uitkering onterecht. Dat scheelt jou, je vriend en ons allemaal weer premie!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

Officieel zou het nu van de verzekering zijn, maar die doen er niets mee. Jij bent en blijft dus de eigenaar van het toetsenbord en mag het als reserve bewaren.
(Lees meer...)
jc54
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Super bedankt voor dit antwoord helpt me een hoop!

Andere antwoorden (1)

Formeel is het toetsenbord eigendom geworden van de verzekering die uitgekeerd heeft: is ook logisch, die heeft betaald voor een nieuw toetsenbord "in ruil voor de oude". Minder ver zou je kunnen zeggen dat je kennis het toetsenbord hoort te bewaren voor de verzekering, hij/zij betaalt de premie voor de betreffende verzekering en kan door de verzekering ook aangesproken worden om bewijs te leveren dat terecht uitgekeerd is (wat nu wel een dingetje is: het toetsenbord werkt weer, dus formeel is daarmee de grond onder de verzekeringsuitkering komen te vervallen...). Hoe dan ook, het is in ieder geval niet meer jouw toetsenbord. Het antwoord van jc54 is in strijd met het verzekeringsrecht: je kennis betaalt je (met geld van de verzekering) voor een vervangend toetsenbord en neemt daarmee formeel de eigendom van het oude toetsenbord over namens zijn/haar verzekering.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën: